A Man and a Woman [Film]

a man and a woman dramako

Hangul:  남과 여

Yönetmen: Lee Yoon-Ki

Yazar: Shin Eun-Young, , Lee Yoon-Ki

Gösterim Tarihi: February 25, 2016

Süre: 115 dakika

Tür: Romantik, Dram

Dil: Korece

Ülke: Güney Kore

A Man and a Woman filmini yaklaşık 2 saat önce bitirmeme karşın içimde hala sızlayan bir şeyler var. Filmi de planlayarak izlemedim hatta kazayla izledim. Önce bir nereden izleyebilirim acaba? dedim. Sonra “Buradan mı acaba?” dedim sonra da bakayım bari kalitesi nasılmış derken, geçmiş olsun. Gong Yoo‘nun tüketmemeye çalıştığım işlerinden birisini ışık hızıyla bitirmiş bulundum çünkü gerçekten sürükleyici bir filmdi.

Gerçekten oyunculuğuna dair güzel duyumlar almıştım. Filmin konusunun beni bu kadar etkileyeceğini, içimde bir şeyleri bu kadar sızlatacağını düşünmemiştim ama düşündüğümden çok farklı duygular hissettim izlerken.

a mand and a woman gong yoo dramako

Sang-Min (Jeon Do-Yeon)’in Ki-Hong (Gong Yoo)’ya çakmak sorması ile başlayan diyalogları, kendilerini çıkmaz bir ilişkiye sürükler.

Çocuklarını kampa gönderen iki ebeveyn, Helsinki’nin soğuk hava şartları sebebiyle bir mola yerinde mahsur kalırlar. Aynı zamanda kendi hayatlarında da mahsur kalan bu ikili, yaşadıkları zorlu hayat şartları içerisinde, aradıkları teselliyi birbirlerinde bulurlar ve birlikte olurlar.

Birbirlerinin isimlerini dahi bilmeden ayrılan ikili, aylar sonra Kore’de tekrar karşılaşırlar. Adam da kadınla evli ve çocukludur.

a man and a woman dramako image 2

Film, ağır, puslu Kore filmleri gibi değil öncesinde bunu söyleyebilirim. Her ne kadar içerisinde çok fazla aksiyon olmasa da, karakterler arasındaki git geller, empati oluşturacak diyaloglar ve bakışlardan anlaşılacak ifadelerle yeterince sizi kurgunun bir parçası yapıyor zaten.

İzlerken insan sürekli ben olsam ne yapardım sorusunu soruyor kendisine. Özellikle evlilik dışı ilişkinin erkek kahramanının Gong Yoo’nun oynaması bence gerçekten tuşşe eden bir hamle olmuş. Başkası olsa oturup düşünür insan, bunu yapmaya değer mi? diye ama kadın karakterimizin kendince uzak durmaya çabalaması, görmezden gelme eforu takdire şayan nitelikte. Yine bile iyi dayandığını düşünüyorum çünkü konu sadece fiziksel çekicilik değil.

Filmde beni en çok etkileyen durumun, Ki-Hong (Gong Yoo)’un Sang-Min karakterine “Sen bana bakma, ben senin baktığın yerde olurum.” mesajını vermesiydi. Hayatını sırtladığın, paylaştığın insanın sana destek olmasını beklemek en olası ihtiyaçtır evlilikte. Bu davranışları bir başkasından görmek bence gerçekten üzücü. Aynısı Ki-Hong’un kendi ailesi için de geçerli. Sürekli eşine ve çocuğuna göz kulak olmaya çalışan bir babayı gözlemliyoruz onun aile yaşantısında. Kim olduğuna, neler yapmayı sevdiğine dikkat etmeyen bir eşe sahip. Zaten bunu karısı da kabul ediyor. Çoğu zaman evlilik ya da aşk-sevgi düşüncesi ile karşımızdaki insanı tanımayı gözardı edebiliyoruz. Ben Ki-Hong’un evliliğinde bunu hatırladım, en azından onların ilişkisi bunu vurguluyordu.

a man and a woman dramako gif 2

Sang-Min’in ise oğlu ile olan problemleri kendi başına çözümlemeye çalışması, aynı zamanda başarılı bir iş kadını profili çizmesi de onun kendi yalnızlığını anlatıyor. Ki-Hong’un Sang-Min’in ihtiyacı olan şeyleri öngörüp, doğru zamanda doğru şeyler yapması, ikilinin sadece fiziksel ilişkiden öteye geçtiğini belirtiyor. Hatta filmin bir yerinde Ki-Hong’un Sag-Min’e “Sadece konuşmak istiyorum.” dediğini bile duyuyoruz. Söz konusu sadece fiziksel yalnızlık ya da birliktelik değilse, evlilik dışı ilişkiler çok daha tehlikeli bir boyuta geçiyor. Hayatını birleştirdiğin insanın yanlış kişi olduğu düşüncesini idrak etmek gibi. Gel gelelim, bir aile kurduğunuzda ve çocuk sahibi olduğunuzda hayatınız bir yere kadar “sizin” hayatınız olabiliyor. Sorumluluklarınız ve prensipleriniz bu noktada devreye giriyor. İşte orada yapacağınız seçim de sizin önceliğinizi vurguluyor.

a man and a woman dramako gif

Bu kısımdan sonrası Spoiler içerecektir, uyarımı yapayım.

Öncelik demişken… Filmde iki karakterin önceliklerinin ne olduğunu görüyoruz bariz bir şekilde. İlk önce Sang-Min, çocuğunu ve ailesini önde tutmaya çalışırken, Ki-Hong resmen buna izin vermiyor ve yine doğru zamanda doğru hamleyi yaparak Sang-Min’,n kalbini kazanıyor. Durum bu olunca Ki-Hong, Sang-Min için vazgeçilmez birisi haline geliyor. Öyle bir vazgeçilmezlik ki hem de, eşi “Sevgili mi yaptın?” dediğinde açıkça “Evet ve onsuz yaşayamıyorum.” cevabını veriyor uzatmadan. Kadın karakterin kendine olan dürüstlüğüne öyle hayran kaldım ki bu noktada. Aslında siz ne istediğinizi bildikten sonra, istemediğiniz halde yapacağınız her şey sadece bir kurgu, senaryo olacak hayatınızda. Bununla yaşayabilenler ve yaşayamayanlar olarak ikiye ayrılıyor işte bireyler.

a man and a woman gif dramako

Ki-Hong’a bakalım. Kızının kendisine ne kadar muhtaç olduğunu fark ettiği halde, evliliğini değil, kendisini harcamayı seçiyor. Bu çok daha kabus bir seçim belki de ama dediğim gibi. Öncelikler. Manik depresif bir anne, içine kapanık, davranış bozuklukları olan bir çocuk. Kalbindeki kişiyi seçtiğinde kimin hayatını daha çok mahvedeceği düşüncesi insanı yıkmalı. Sang-Min en azından yalan içerisinde olan, her sabah sevmediği bir adamla uyanmayı seçmediği bir hayatın içerisinde acı çekiyor ama Ki-Hong, kızı için kendi hayatını, sevdiği kadını ve seçimlerini harcayan bir baaba, eş olmayı seçiyor.

Film içerisinde karakterlerin çaresizliği o kadar güzel yansıtılmış ki, insan karakterlerin seçimlerine kızamıyor bile. Çoğu kişi için bu son belki de uygun değildi, mutlu bir son bekleniyordu ama gerçek hayatta her zaman insanlar istediklerini elde edemiyorlar hatta her zaman değil, çoğu zaman elde edemiyorlar bu sebeple de bana gerçekçi bir son olarak geldi. Zaten aslında başından sonu belliydi.

Karakterlerin yalnızlığı gerçekten kalp kıracak nitelikteydi.

young gong yoo dramako
gong yoo cry dramako
gong yoo cry dramako 2

Gong Yoo‘nun film içerisindeki performansına gelince, bir insan gerçekten bu kadar güzel olmamalı, güzel gülmemeli, güzel ağlamamalı… Çok sakıncalı. Kendisini dramalarda sürekli ağlarken görüyoruz zaten, hoş hangi Kore aktörü ağlamıyor o da ayrı tartışılacak konu ama neredeyse Gong Yoo benim için Çiko olmanın eşiğinde. Ne zaman ağlasa “Çiko neden ağlıyorsun? Ama hep ağlıyorsun, hep ağlıyorsun!” diyesim geliyor.

Ben filmi çok beğendim. Tatlı bir anınızda da izlemenizi tavsiye ederim ama dikkat şimdiden uyarısını yapayım, accık +18 sahneler var, ona göre izleyin. 😀

Bu da filmimizin fragmanı.

Paylaş:
Yazı oluşturuldu 62

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön